Renderzone High End

RENDER ZONE HIGH END

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/he/

 

1 augustus 2017

High-End

 
High-End het samenspel tussen enerzijds professionele software en anderzijds professionele computers.

Op deze nieuwe afdeling van de Renderzone geven meer aandacht aan specialistische computer hardware, noodzakelijk om optimaal gebruik te kunnen maken van professionele Visualisatie software.

 

 

Voor degene die durft te dromen:
 
Cinema 4D Maxon CEO Paul Babb, tijdens de AMD openingsspeech Siggraph 2017 in LA:
 

"het maken van een rendering mag in de toekomst niet meer dan 28 seconden duren, dat zijn we verplicht aan de creatieve wereld en het is nu al mogelijk" *

 
 
 
In de dagelijkse praktijk gaat bijna aandacht naar het te kopen software product, maar nauwelijks aan de even belangrijke eisen, die er aan de computer mag en moet worden gesteld.
 
De eerste de beste PC- of Apple winkel om de hoek, handelt in "normale" computers vanaf enkele honderden Euro's tot aan ca. 2.900,- aan toe. Waarbij de 3D- visualisatie en het 3D teken- ontwerp software meestal grote onbekenden zijn. Maar de prijs is zeker niet alleen een goede graadmeter. Een subliem Windows werkstation kan al vanaf 1.650,- worden aangeschaft. Het gaat puur om de technische gegevens van zo'n computer, of te wel wat krijgen we aan technische specificaties (computer kracht) ten opzichte van de prijs.
 
Er zijn slechts enkele High-End computer dealers/leveranciers, die echte werkstations leveren. Vaak is daarbij een keuze mogelijk uit een beperkte- en door hen beproefde professionele reeks, maar ook op bestelling kunnen deze naar wens worden samengesteld (alleen Windows). Laat u vooraf goed adviseren en bestudeer zelf ook de technische gegevens van de computer onderdelen. Bij Apple kiest u voor één bepaald type, zonder de mogelijkheid om de interne hardware later nog ooit te kunnen uitbreiden of vervangen.
 
Windows computers bieden de klant de mogelijkheid (desktop) om een of meerdere goede grafische kaarten te gebruiken. Waarbij de drivers van die GPU's individueel kunnen worden opgehaald. Bij Apple computers is dat niet mogelijk, we zijn daarbij afhankelijk van de fabrikant met een uit te brengen nieuw Operating Systeem.
 
 
Wikipedia
Een werkstation (workstation) is een krachtige computer voor professioneel gebruik, die over gespecialiseerde hardware of software beschikt.
De term werkstation wordt echter door iedereen anders uitgelegd, waardoor een laptop van 1.000 euro ook de term werkstation krijgt opgespeld. Let dus niet op het woord "werkstation" of "Pro", het gaat niet om de kreten, maar puur om de technische specificaties van de computer.
 
Een werkstation zou in onze opinie voor een wat langere tijd mee moeten kunnen gaan, waarbij gedurende de levensloop van de computer er bepaalde aanpassingen gedaan kunnen worden om deze up-to-date te houden. We denken hierbij in de eerste plaats aan nieuwere GPU of extra GPU's, meer RAM geheugen, co-processor kaart, andere en of grotere opslag capaciteit etc. Bij Apple is die mogelijkheid er alleen middels externe uitbreidingen (zonder GPU uitbreiding), bij Windows desktop computers is de uitwisselbaarheid en 'levensbestendigheid' groter.
 
Wellicht moeten we wat meer kijken naar de verhouding prijs sofware ten opzichte van de prijs hardware, indien deze in evenwicht zijn dan is er anno 2017 heel veel mogelijk op visualisatie gebied.
 
*
AMD introductie tijdens SIGGRAPH 2017 in LA
 

 
 
 
Renderen gebeurt in wezen met het invoeren (importeren) van het 3D model (bv. van SketchUp Pro), het maken van een aantal instellingen om vervolgens de "motor" te starten om de uiteindelijke rendering te maken.
 
Wellicht dat "Deep Learning" onder voorlopige aanvoering van NVIDA (er zullen meer fabrikanten volgen) een bijdrage kunnen vormen in de verkorting van de rendertijd.
Renderen zonder uren / minuten en seconden te wachten tot de computer klaar eindelijk is. Met name op het gebied van ruisonderdrukking en het altijd lastige Anti-aliassing kan met de juiste hardware aanzienlijk sneller worden gerekend.
Zie SIGGRAPH 2017 The Future of Real-Time rendering
http://openproblems.realtimerendering.com/s2017/index.html
 
 
 
++++++++++++++++
 
Professionele software benodigd een Professionele computer om uit de verf te komen.
 
++++++++++++++++
 
 

SIGGRAPH 2017

 
http://openproblems.realtimerendering.com/s2017/index.html
 
Deep Learning: The Future of Real-Time Rendering?
 
Deep learning has recently completely changed fields such as computer vision and speech recognition: will the same thing happen with real-time rendering? In this talk we examine the strange but exciting possibility of deep learning shaping the future of real-time rendering. First, we give a high-level introduction to deep learning and we overview its impact to date on computer graphics. We then demonstrate how to use deep generative models to tackle long-standing rendering problems, such as antialiasing. Finally, we discuss open problems and propose future directions of research.
 
Presenter
Marco Salvi (NVIDIA)
Bio:
 

 

DeathRay visualisation using Iray+ for 3ds Max

 
https://vimeo.com/126498472
 

DeathRay visualisation using Iray+ for 3ds Max from Lightwork Design on Vimeo.

 

Render programma's van over de hele wereld
 

naar boven