RENDER ZONE

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/

homepage

 
Op deze pagina:
1. Documentatie
2. Importance list
3. Forum
4. Organisaties

Documentatie render programma's

Support, FAQ en Forum

Er is slechts één (!) commercieel rendermerk dat op een adequate manier z'n gebruikers informeert over de werking van de gereedschappen en mogelijkheden. Niet alleen door in een aantal tekstkoppen op een internet rond te strooien, maar met de juiste educatieve inzet en doelstellingen. Daarbij hoort ook een juist opgezet Forum, waarbij technisch onderlegde mensen de juiste informatie aan gebruikers verschaffen binnen een redelijke tijdspanne.

There is only one (!) commercial render manufacture that comes close to explaining and educating users. Not by scattering simply text head lines, but with proper educational skills. Not by insulting or misinterperting their users or prospects in Fora Or with unanswered posts.

The user of this particularly commercial render software can and should read all their documentation, it is made by people caring about the technics, technique, technology and engineering.

http://www.maxwellrender.com/

There are several moderate good brands for instance Iray (NVIDIA) put into Iray for Maya, for 3ds Max, Rhino, Mental Ray and DAZ Studio.

Arion stand-alone, Arion 3ds Max, Arion Rhino, Octane.

On the front of Open Source render software there are several very good ones, educational wise.

Kerkythea, Povray, Yafaray comes close to a good free educator

http://www.kerkythea.net/cms/index.php/downloads/documentation

• Commercial software manufactures: there is work ahead to fulfill the minimum requirements to optimize information to your clients and prospects.

 

Op volgorde van belang

1. Goede PDF documentatie

2. Internet gebaseerde documentatie

3. Forum, waarbij alle vragen optimaal en op tijd worden beantwoord.

4. Informatie via YouTube en Webinar

5. Meest gestelde vragen en de oplossingen

6. Opgeloste problemen met het programma (vaak worden deze verborgen gehouden, de reden is totaal onduidelijk).

7. Andere informatie inclusief die van de gebruiker zelf, gallerie etc.

8. Telefoon / E-mail ondersteuning

9. Samenwerking met wereldwijde vooruitstrevende organisaties.

In order of importance

1. Documenation, full blown PDF

2. Documenation, webbased

3. Forum, with all questions anwered on time

4. Information YouTube films, Webinar

5. FAQ

6. Solved problems

7. Other info, including input users, Gallery etc.

8. Telephone / E-mail support / info.

9. Working together with Siggraph or other institutes

• If the render manufacturer does not present / invest in good PDF documentation, there is no need to give Webinars or put some parts of render functions on a YouTube channel. Or even make available some sort of a Forum or Blog.

 

 

Forum

A Forum needs a good and technical support of the developer (not sales or marketing) of the software. And that on a daily basis. Every question should, and must be answered. Not just with three small text lines, but in full, so that prospects and customers could learn something about the software and about the technology of the render system.

• The customers must have the impression that the render firm cares about you're questions.

• Hidding information, for what purpose, will never be a good excuse.

• Telling readers of Fora that they should help each other is the wrong way around. A wrong signal to customers and propects. All the information should and could be available to the Manufacturer, who is in charge of working for the Forum and visable for every enthousiastic user(s). Hidding support questions is not the right anwer to an open, honest communication channel.

• Cut sales and marketing in half by developing a good Forum for users!

 

Siggraph is one of the leading oranisations that marked all of the important discoveries in visualisation. Working together is a big challenge .... for a render firm.

 

Theorie en praktijk

NB. Het weerwoord van sommige render fabrikanten om geen PDF documenatie te leveren, maar vanuit het opgestarte programma internet pagina's te laten zien is dat ze daarmee à la minute veranderingen en verbeteringen in de handleiding uit kunnen voeren. Echter in een aantal gevallen komt het daar helemaal niet van en wacht de klant meer dan een jaar totdat een probleem in de handleiding online wordt gecorrigeerd. Via het Forum daarop reageren levert geen antwoord op maar een verwijzing naar niet gevraagde overige informatie.

Het is de vraag met de enorm toegenomen concurrentie in de render software markt, hoelang sommige software firma's de strategie van Volkswagen met gemanipuleerde Diesel sjoemel software zich kunnen veroorloven.

 


Aankoop programma

homepage

omhoog