RENDER ZONE

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/

homepage 

13 juli 2017

 

Render programma's wereldwijd

Op deze pagina

Render software op alfabet
 
Speciale rendersoftware
 
Render software in Benelux
 
Render documentatie
Raytracers
 

Render programma's met heel diverse, subjectieve kriteria
 
• gebruikers interface
• betrouwbaarheid software en ondersteuning
• flexibel voor diverse hardware Mac/Win / operatingsystemen
• korte rendertijden met goed resultaat
• zo goed mogelijk afgestemd op de (kwaliteits) wensen van de gebruiker(s)
• technische documentatie werking software door fabrikant
• technische uitleg over de installatie procedure / licentie activatie door fabrikant
• materialen
• technische professionele ondersteuning door fabrikant: Forum en E-mail support
• netwerk renderen
 
Render programma's beschrijvingen:

http://www.ontmoeting.nl/renderzone/r10-beste1.html


 
 
 

RENDER- EN AANVULLENDE SOFTWARE OP ALFABET

Heeft u aanvullende gegevens van renderprogramma namen, stuur ze door: info@ontmoeting.nl

 
A
=====
Anima, axyz, crowd people
https://secure.axyz-design.com/
 
Allura GPU for SketchUp, opstarter
met NVIDIA Iray als Engine, CUDA GPU based
http://www.renderplus.com/allura/wk/Allura.htm
2 modes: Interactive en Photoreal Mode
meerdere Fermi, Kepler en Maxwell GPU's mogelijk
Overview: http://www.renderplus.com/allura/wk/Allura_GPU_Renderer_-_Overview.htm
System Requirements: http://www.renderplus.com/allura/wk/Allura_GPU_Processor.htm
 
Artlantis, cpu-based, Abvent Parijs
https://artlantis.com/
Zie ook LINK BENELUX rendersoftware
 
Arnold Renderer, Maya 2017, Monte Carlo Ray Tracer
https://www.solidangle.com/
In 2016 ging SolidAngle samen met Autodesk

Arion stand-alone, 3dsMax en Rhino

http://www.randomcontrol.com/arion
RandomControl Madrid Spanje
 
 
B
=======
TheBounty FREE
TheBounty is a free MonteCarlo Raytracing Engine
In fact a fork of YafaRay, TheBounty do everything that YafaRay does, but a lot more
https://www.thebountyrenderer.org/
 
 
C
=======
Cheetah3D, mijn eerste 3D programma, model, render & animate, OSX only
https://www.cheetah3d.com/
 
Corona Renderer van Ondrej Karlik, hoofd ontwikkelaar (Czech Techn. University Praag)
versie 1.6 voor 3ds Max
van techniek naar commercieel getinte presentatie
https://corona-renderer.com/
 
 
D
========
DirecTrace alleen een API library
documentation of DirecTrace 3D Raytracing API
http://www.directtrace.org/Doc/DOxygen/html/index.html
 
E
=========
 
Embree API, geen renderer
API voor low level RayTracing
https://embree.github.io/api.html
 
Enscape, real time architectural rendering, Karlsruhe, Duitsland
https://enscape3d.com/architecural-rendering-glossary/
Zie ook LINK bijzondere rendersoftware
 
Evermotion
https://evermotion.org/nox
zie bij NOX render software
 
F
=========
Form•Z
AutoDesSys, Columbus, OH 43221, USA
http://www.formz.com/
 
FinalRender, Cebas Visual Technology, Victoria Canada
3ds Max
http://www.cebas.com/?pid=productinfo&prd_id=137
 
Furryball RT, Autodesk Maya, 3ds Max en Cinema 4D
GPU en CPU rendering Windows
http://furryball.aaa-studio.eu/
 
 
G
==========
Guerilla Render, game stills en animatie en licht tool
http://guerillarender.com/
documentatie Raytracing
 
 
 
H
==========
Hyperion Renderer
PBR met Path Tracing
 
https://www.disneyanimation.com/technology/innovations/hyperion
 
LINK PDF
 
Hyperion is a "streaming ray-tracer", capable of performing multi-bounce global illumination on production-scale scenes without resorting to shading caches or instancing. Aanvullende software: Matterhorn "Physically Based Simulation tool"
 
* Met een test voor het vergelijken van een echte foto met die van de Hyperion rendering
https://www.disneyanimation.com/technology/innovations/hyperion
 
 
I
==========
Indigo Render, cpu, cuda of OpenCL
https://www.indigorenderer.com/
 
Iray, standaard onder NVIDIA CUDA software
http://www.nvidia-arc.com/iray.html
Zie ook LINK bijzondere rendersoftware
 
 
IRender nXt plug voor SketchUp, Centennial, Co 80111
http://www.renderplus.com/wp2/wk/IRender_nXt.htm
zie ook RenderPlus
http://www.renderplus.com/wp2/
 
J
=========
 
K
=========
 
Katana, CG rendering en licht
https://www.foundry.com/products/katana
 
 
Kerkythea, free software, nu ook voor SketchUp
Windows, Mac en Linux, simply powerful
Solid Iris Technologies, Attiki Griekenland
SolidThinking => Altair company
http://www.kerkythea.net/cms/
met gerelateerde commerciële producten: Thea Render en Evolve
 
 
KeyShot, render
https://www.keyshot.com/
Zie ook LINK BENELUX rendersoftware
 
 
L
=========
Lands Design, beta, 2D en 3D, plants and trees
http://www.lands-design.com/
 
 
Lightworks
Lightworks draait op de Iray technologie, dus met CUDA cores middels NVIDIA grafische kaart(en), voorlopig dus alleen met Windows computers.
 
UK Office: Lightwork Design Ltd, Barracks House, Hillsborough Barracks, Langsett Road, Sheffield, United Kingdom - USA Office: 2880 Zanker Road, San Jose, California, USA.
Who we are and what we do http://www.lightworks-iray.com/about-iray
Lightworks are software development and integration specialists, with over 25 years experience bringing the best visualisation and rendering technologies to companies across the CAD, design, manufacture and entertainment sectors.
 
We've partnered with NVIDIA to give developers easy access to their Iray technology and our skills, expertise and support. You can download the Iray SDK here. We believe in making rendering technology easy to work with, that's why we have streamlined the Iray API and created a simplified MDL, known as Iray+ SDK (like the name suggests it's Iray with more features and functionality). We will discuss the features and benefits of each before supplying the trial version.
 
Whitepaper, technische achtergrond
http://www.lightworks-iray.com/developer-guides
 
 
Lumion, Nederlandse bodem
https://lumion3d.com/
Zie ook LINK bijzondere rendersoftware
 
Lux Render, Software Freedom Conservancy
http://www.luxrender.net/en_GB/index
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/r03-luxrender.html
 
M
=========
MADE
Physically-based rendering
My Acadmy for Digital Entertainment
http://made.nhtv.nl/physically-based-rendering/
 
 
Manuka
Weta Digital's new renderer
6 aug. 2014 door Mike Seymour (Fxguide)
https://www.fxguide.com/featured/manuka-weta-digitals-new-renderer/
 
"Manuka is perhaps the most complete implementation of this approach to physically based production rendering that has yet been written." 750K programmeer regels, gericht op productie rendering.
Ontwerper Wenzel Jakob: "I am an assistant professor leading the Realistic Graphics Lab at EPFL's School of Computer and Communication Sciences" Mede auteur van Physically based renderer boek
&
Global illumination renderer Beam, Linux kernel driver en FPGA processor core
FPGA = Field-Programmable Gate Array (Xilinx)
http://www.mitsuba-renderer.org/~wenzel/files/bidir.pdf
 
 
Marmoset, game rendering
https://www.marmoset.co/
 
Moskito render, 3ds Max GPU NVIDIA renderer
http://www.cebas.com/?pid=productinfo&prd_id=175
 
Manuka, game rendering
https://www.fxguide.com/featured/manuka-weta-digitals-new-renderer/
 
Maxwell Render (v4.1) Next Limit opgericht 1998, Madrid Spanje
http://www.maxwellrender.com/
Zie ook LINK bijzondere rendersoftware
Door vele ingewijden ook wel "de standaard" onder de render programma's genoemd. Nu met een nieuwe uitvoering voor GPU renderen.
 
 
Mitsuba
Physically based Renderer
150K programma regels, gebruikt in diverse research projecten aan de Cornell university, MIT, University of Virginia, Columbia University, UC Berkeley, NYU, Berlin, TU Dresden, NVIDIA Research, Disney Research, Volvo Car Corporation, Square Enix and Weta Digital.
 
open source / free
http://www.mitsuba-renderer.org/
Research render software met experimentele rendertechnieken, dit in tegenstelling tot andere Open Source renderprogramma'.
Programma werkt onder Linux, MacOSX en Windows. Maakt gebruik van SSE2 optimalisaties op x86 en 86-64 bit computers.
 
Documentatie Mitsuba vesie 0.5.0 (PDF) 2014, 249 pagina's
http://www.mitsuba-renderer.org/releases/current/documentation.pdf
 
auteur Dr. Wenzel Jakob, begon in 2007 met de ontwikkeling van zijn renderprogramma.
Hetgeen resulteerde in uitgebreide documentatie tijdens de SIGGRAPH 2014. Ook PBRT is naast Mitsuba een research project voor renderprogramma's.
 
 
Mizuchi
The Real-time Rendering Engine
Create visuals in real-time
Silicon Studio
 
N
========
 
NOX Renderer is now Open Source Software (aug 2014)
NOX physically based renderer, fully integrated with Blender and 3ds Max (and with C4D support). We release it on Apache license - free to commercial use and modifications.
https://evermotion.org/nox
 
nXtRender voor SketchUp, AutoCAD en Revit
http://accurender.ning.com/
http://www.renderplus.com/wp2/wk/NXtRender.htm
 
O
==========
 
Octane Render, standaard onder de CUDA rendersoftware
eerste GPU renderer ter wereld
https://home.otoy.com/render/octane-render/
Zie ook LINK bijzondere rendersoftware
 
 
OGRE3D, populair open source rendering engines
http://www.ogre3d.org/
 
OptiX Ray Tracing Engine GPU API van NVIDIA
https://developer.nvidia.com/optix
 
OSPRay (open source)
CPU renderer, met Embree en Intel processoren na 2010 uitgebracht
Windows versie, Macintosh volgt wellicht
A Ray tracing-based rendering Engine for High-Fidelity Rendering and Visualisation
SIGGRAPH 2017 bij Intel Session 11
http://www.ospray.org/
OSPRay stands for "O"pen, "S"calable, and "P"ortable "Ray" Tracing Engine for High-Fidelity Visualization.
 
Owlet
Unbiasedly cute 3D Rendering Software
http://boxshot.com/owlet/
Owlet is a standalone, unbiased, physically-based state-of-the-art raytracing renderer.
 
User interface manual
http://boxshot.com/support/owlet-help/ui_overview.html
 
Owlet werkt ook onder Mac OSX computers, alleen het is echt zoeken naar de systeem vereisten, op dit moment zijn deze nog niet gevonden, hetgeen wel iets zegt over de wijze waarop de documentatie van dit renderprogramma is uitgevoerd.
 
 
 
P
==========
 
SU Podium, cpu based, Podium Browser, ProWalker voor Windows met CUDA
Cadalog Inc. Bellingham USA
De allereerste render plug-in voor SketchUp pro gebruikers.
http://www.suplugins.com/
Zie ook LINK BENELUX rendersoftware
 
 
POV-ray open source, perfecte documentatie
http://www.povray.org/
 
Poser, SmithMicro, animation 3D characters
http://my.smithmicro.com/poser-3d-animation-software.html
 
Piranesi (slapend)
http://www.piranesi.co.uk/index.html
 
Q
========
 
R
========
 
Radeon ProRender voor o.m. Blender (gratis render programma van AMD)
vroeger werd de render software FireRender genoemd, ProRender is een duidelijke verbetering.
Physically Based render engine met gebruikmaking van Open industrie standaards voor optimaal GPU en CPU resultaten. Met Physically Based materiaal en camera systemen. Dit is een belangrijke ontwikkeling.
Alpha release v1.1.0 juli 2017
https://community.amd.com/thread/211689
Link AMD.com
Radeon ProRender
https://pro.radeon.com/en-us/software/prorender/
http://www.amd.com/en-us/innovations/software-technologies/radeon-pro-technologies/radeon-prorender
voor ontwikkelaars
http://developer.amd.com/radeonpro/radeonrays-technology-developers/
 
Redway 3D, Parijs Frankrijk
render Engine, inwendige renderprogramma, REDsdk
ondermeer in gebruik bij Artlantis en Render[in]
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/72-tijd3.html
http://www.redway3d.com/home/products/redsdk/more-about-redsdk/#visualize
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/72-tijd3.html
 
Render[in], interieur en architectuur, cpu based, Abvent Parijs
http://www.renderin.com
Zie ook LINK BENELUX rendersoftware
Klein en aantrekkelijk renderprogramma voor SketchUp Pro gebruikers. 
 
Renderlights, VR-Tool voor om. SketchUp e.a.
RenderLights Oy Helsinki Finland
http://www.renderlights.com/
http://sketchuprendering.com/rendering-add-ons-for-sketchup/renderlights/
 
Redshift, Game stills en animatie
https://www.redshift3d.com/
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/66-redshift.html
 
Renderworks, Cinema 4D, Maryland USA
http://www.vectorworks.net/products/features/renderworks
 
Ray of Light, under GNU GPL free download
research project Realistic or physically based rendering
http://claustres.lautre.net/rol/
 
Raytracing Module, free cad
toegepast in o.m. Povray en Luxrender
https://www.freecadweb.org/wiki/Raytracing_Module
 
 
S
===========
SolidThinking, Evolve 2017, modeling and rendering
http://www.solidthinking.com/evolve2017.html
 
Solidworks
http://www.solidworks.com/
 
Spectralpixel, consulting firm, Acosse België
Multi-domains
Games rendering, math, physics computer graphics simulation
http://www.spectralpixel.com/
GPGPU & High performance computing
CUDA, OpenCL en CPU en GPU
 
Shaderlight (slapend, nog steeds 'dezelfde' software van jaren terug)
na faillisement niet echt meer teruggekomen op de markt.
http://www.artvps.com/
 
Sunflow
april 2017
research project
versie 0.07.2 onder MIT License
http://sunflow.sourceforge.net/
Sunflow is an Open Source rendering system for photo-realistic image synthesis. It is written in Java and built around a flexible ray tracing core and an extensible object-oriented design.
Met de beste resultaten met Java versie 6. Uitleg voor installatie voor Windows, OSX en Linux en zelfs Unix gebruikers.
 
 
 
T
=============
Tachyon Render, Cinema4D, physical based, (startende software) Klagenfurt Oostenrijk
http://tachyonrender.com/
http://tachyonrender.com/news.html
 
Takua Render
PBR / YINING KARL LI
A high-performance, physically based renderer written in C++11 with a focus on state-of-the-art light transport, material models, and advanced production-quality features. Also used to explore renderer architecture ideas and concepts.
 
Developed 2011 to present. I continue to work on Takua in my free time as my primary personal hobby/research project.
 
http://www.yiningkarlli.com/projects/takuarender.html
Takua Render is a physically-based photorealistic 3D renderer I am writing from scratch in C++. Takua is built from the ground up as a global illumination renderer supporting global illumination through several different light transport algorithms, including unidirectional pathtracing with direct light sampling, Veach-style bidirectional pathtracing with multiple importance sampling, progressive photon mapping, and vertex connection and merging. The renderer is still a work in progress, but already supports a number of features, listed below. The ultimate objective of this project is to learn about building an advanced production-ready renderer.
 
Thea Render, SketchUp, Rhino, Cinema4D support
aantrekkelijke nieuwkomer
https://www.thearender.com/site/
Zie ook LINK bijzondere rendersoftware
 
Toolbag 3
https://www.marmoset.co/
Toolbag is a full-featured real-time rendering, animation, and baking suite, providing artists a powerful and efficient workflow for all stages of production.
 
Toolbag 3 is alleen voor Windows gebruikers
Waarbij de systeemeisen karig zijn, draait onder DirectX 3D versie 11 of hoger met goede NVIDIA kaart met ruime VRAM en 8 GB RAM. Windows 7 wordt als minimum opgegeven.
 
 
Twilight Render voor SketchUp Windows & Mac OSX 10.8 en hoger
https://www.twilightrender.com/
Quick Start
https://www.twilightrender.com/public_data/downloads/Version2%20Quick%20Start.pdf
 
Terragen, building and rendering, animating natural environments, landscaping
http://planetside.co.uk/
http://planetside.co.uk/whats-new-in-terragen-4/
 
 
Twinmotion nu met Unreal Engine, animation and stills, Abvent Parijs
Professioneel programma met aantrekkelijke interface om snel architectuur en interieur animaties te maken.
https://twinmotion.abvent.com/en/
Zie ook LINK BENELUX rendersoftware
 
 
U
===========
 
Unicorn Render, renderprogramma
Spacetech International Parijs Frankrijk. Hoofdkantoor Malta.
https://www.unicornrender.com/
Zie ook LINK bijzondere rendersoftware
 
 
Unigine, VR, Physically based shading, interior, architecture visualization, SDK, Rusland
cross platform / API technologies
https://unigine.com/
 
Universiteit Utrecht (geen render programma, maar render cursussen)
Graphics en computer sciences
wiskunde / ray tracing / rastering / special effects / global illumination
http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/gr/2017/index.html
 
V
===========
Visionary Render, voor grote 3D datasets
https://www.virtalis.com/visionary-render/
 
V-Ray, Chaos Group, Sofia Bulgarije
Veel render mogelijkheden met professionele interface. Ondermeer als plug-in voor SketchUp Pro gebruikers.
https://www.chaosgroup.com/
Zie ook LINK BENELUX rendersoftware
 
VectorWorks Designer, draft, model, present
Maryland, USA
http://www.vectorworks.net/designer
 
VirtualRender, Mac/Windows
another LightWave renderer
http://www2.trueart.pl/?URIType=Directory&URI=Products/Plug-Ins/VirtualRender
 
Visual Designer 3D
http://www.vd-3d.com
Real-time CPU rendering, "onafhankelijk" van elke hardware
Embree van Intel ingebouwd.
Adres Pixel Station adres moeilijk te achterhalen. We komen uit bij Johnsonville in Nieuw Zeeland.
 
 
W
============
 
 
X Y Z
=============

 
 
 

Speciale rendersoftware

van hoge kwaliteit
 

 
* Enscape, real time architectural rendering, starter, Karlsruhe, Duitsland
https://enscape3d.com/architecural-rendering-glossary/
 
* Iray, de standaard onder NVIDIA CUDA software, ook en voornamelijk als ENGINE te koop
voorzien van essentiˆ´le natuurkundige materialen
http://www.nvidia-arc.com/iray.html
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/74-iray.html
 
* Lumion, Nederlandse bodem, neemt bijzondere positie in
https://lumion3d.com/
https://lumion3d.com/3d-rendering-software.html
 
* Maxwell Render (v4.1) Next Limit opgericht 1998, Madrid Spanje
Maxwell Render Alpha 1.1.5 8 sept. 2004.
Maxwell for SketchUp 2 nov. 2009
http://www.maxwellrender.com/
de ongekroonde renderstandaard, maar zeker niet de snelste, wel met fraaie documentatie en prettige UI. Veel opties en met hoge kwaliteit. Keuze uit CPU / CUDA / plugins 3D modellers.
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/r01-maxwell.html
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/64-maxwell.html
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/76-maxwelGPU.html
 
 
* Octane Render, standaard onder de CUDA rendersoftware
https://home.otoy.com/render/octane-render/
 
 
* Thea Render, SketchUp, Rhino, Cinema4D support
Mac/Windows, NVIDIA CUDA
sterk opkomende rendersoftware
https://www.thearender.com/site/
nieuwe eigenaar Altair, Attiki Griekenland
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/108-11april.html#Thea
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/110-thea.html
 
 
* Unicorn Render, renderprogramma, CUDA en CPU, snelle rendering
Spacetech International Parijs Frankrijk. Hoofdkantoor Malta.
https://www.unicornrender.com/
  
 
 

RENDER SOFTWARE Benelux

 
 
_ Renderin, interieur en architectuur, cpu based, Abvent Parijs
http://www.renderin.com
http://www.ontmoeting.nl/render-prgr/renderin/renderin3.html
http://www.3dontwerpen.nl/renderin/index.html
 
_ SU Podium, cpu based, wacht op Preview, ProWalker voor Windows met CUDA
Podium Browser: de perfecte 3D database voor SketchUp
David Wayne, president
Cadalog Inc. Bellingham USA
http://www.suplugins.com/
http://www.ontmoeting.nl/render-prgr/podium/index.html
http://www.3dontwerpen.nl/podium/index.html
 
_ Artlantis, standalone renderder Render en Studio, Abvent Parijs
https://artlantis.com/
http://www.ontmoeting.nl/render-prgr/artl6/index.html
http://www.3dontwerpen.nl/artlantis/index.html
 
_ V-Ray, Chaos Group, Sofia Bulgarije
https://www.chaosgroup.com/
http://www.3dontwerpen.nl/vray/index.html
 
_ Twinmotion nu met Unreal Engine, animation and stills, Abvent Parijs
https://twinmotion.abvent.com/en/
http://www.ontmoeting.nl/twinmotion/index.html
http://www.3dontwerpen.nl/twinmotion/index.html
 
_ KeyShot, fraaie visuals
http://www.luxion.com/
https://www.keyshot.com/
 
 

 
 

OVERIGE RENDER DOCUMENTATIE MET LINKS


High End renderprogramma's software maar ook de hardware
 
 
 
CUDA compatible GPU LIST
https://developer.nvidia.com/cuda-gpus
 
 
 
Renderers LIST
http://www.pointzero.nl/renderers/
 
 
 
Open Software
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_opensourcesoftware
 
 
 
Blender voor modelleren
Blender is een opensourceprogramma (oorspronkelijk in Nederland ontwikkeld) voor het maken van 3D-computergraphics en computeranimaties. Het programma is beschikbaar voor verschillende besturingssystemen en wordt geschreven in C, C++ en Python.
 
 
 
 

RAYTRACERS

 
Aqsis
Art Of Illusion
Brazil R/S
Delight
FinalRender
Indigo
 
Kosmokleaner in progress
http://www.kosmokleaner.de/raytracer.html
 
Mental ray
OpenRT
POV-Ray (free)
Pixie
 
Radiance (analysis of lighting, rather then just pretty pictures
http://radsite.lbl.gov/radiance/HOME.html
 
Rayshade fast Ray Tracer support for parallel processing
Graphics stanford, link niet meer actief
 
Blue Moon Rendering Tools
Ray traccer implements the Renderman shading language
The George Washington University link niet meer actief
 
RenderMan
Sunflow
V-Ray
YafRay
Nvidia Iray
Nvidia Mental ray
 
https://nl.wikipedia.org/wiki/Raytracing

 
Ray Tracing
http://www.ontmoeting.nl/renderzone/124-raytracing.html
 
Ray Tracing: Graphics for the Masses
http://www.cs.unc.edu/~rademach/xroads-RT/RTarticle.html
 
Ray Tracing News Guide
http://oldwww.acm.org/tog/resources/RTNews/html/index.html
 
Wavelength Dependent Ray Tracer
Dan McCoremick
https://www.student.cs.uwaterloo.ca/~cs488/Contrib/s01/a5/dmmccorm.html
 
Real-Time Rendering resources / boek
http://www.realtimerendering.com/
 
Lightworks, specialist shaders
Ray tracing toolbox
 
 
RayTracing software simulation Solar Corona !
https://hesperia.gsfc.nasa.gov/ssw/stereo/secchi/idl/scraytrace/doc/
 
 

Ray Tracing DOC

 
References and Suggested Reading
Cook, R.L., and Torrance, K.E. A Reflectance Model for Computer Graphics. ACM Trans. on Graphics 1, 1 (Jan 1982)
Foley, J. D., and Van Dam, A. Computer Graphics: Principles and Practice, Second Edition. Addison-Wesley New York, N.Y. 1990.
Glassner, A. (ed) An Introduction to Ray Tracing. Academic Press New York, N.Y. 1989.
Glassner, A. (ed) Graphics Gems. Academic Press New York, N.Y. 1990.
Watt, A., and Watt, M. Advanced Animation and Rendering Techniques. Addison-Wesley New York, N.Y. 1990.
 
Ray tracing with OpenGL compute Shaders
wordt niet veel toegepast
 
 
Doc-Ok.org
developer's perspective on immersive 3D computer graphics
http://doc-ok.org
 

 
Marcos Fajardo and Arnold, by Eric Haines and Marcos Fajardo
http://oldwww.acm.org/tog/resources/RTNews/html/rtnv23n1.html#art3
 
interview met Macros
Hoe hij middels Basic op 14 jarige leeftijd grafische programma's ontwikkelde, daarna volgde POV-Ray. In 1994 startte hij met zijn ‚'eigen' renderprogramma. Vervolgens werkte hij bij REYES Infografica Madrid en toen bij LightWorks Sheffield Engeland. In 1997 ontwikkelde hij de ruwe vorm van de huidige Arnold Render.
 
Arnold commercieel product met plug-in support voor Maya en SoftImage. Hij verkoopt ook zijn eigen API C/C++ multi-platform met Doxygen documentatie.
 
Arnold is in wezen een Batch renderer met een API. Geheel en al op CPU gebaseerd.
http://solidangle.com/
 

 
Eurographics Symposium on Rendering 2010 papers on the web
van Ke-Sen Huang (NVIDIA CEO)
 
http://kesen.realtimerendering.com/egsr2010Papers.htm
 
 

naar boven